۱۳۹۳ تیر ۲, دوشنبه

همزاد چیست

 در صورتي كه همزاد سفلي باشد ، جنس آن از جن است و اگر علوي باشد جنس آن از ملك فرشته است . خلقت همزاد سفلي از آتش است زيرا جن از آتش بدون دود خلق شده است ( سوره الرحمن آيه ي 16 ) همزاد ملك خلقتش از نور است .
دو همزاد سفلي و علوي از اين جهت كه مي توانند به هر شكلي در آيند وجه اشتراك دارند با اين تفاوت كه همزاد جني مي تواند خود را به شكل برخي حيوانات ظاهر كند ولي همزاد علوي يا فرشته اي كه نام او از انسان استخراج مي شود به هر شكلي مي تواند در آيد اما به شكل نجس العين ظاهر نمي شود، مانند سگ و خوک.
 انسان در طول عمری که خداوند به او عنایت فرموده حالاتی دارد:
۱-دوران لعب که ۸ سال اول عمر است.
۲-دوران لهو که ۸ سال دوم عمر است. (از سن ۸ تا ۱۶ سالگی)
۳--دوران زینت که ۸ سال سوم عمر است. (از سن ۱۶ تا ۲۴ سالگی)
۴-دوران تفاخر که ۸ سال چهارم عمر است. (از سن ۲۴ تا ۳۲ سالگی)
۵- ۸ سال پنجم که دوران تکاثر از علم است. (از سن ۳۲ تا ۴۰ سالگی)
هر انسانی در هر یک از این دوره ها حالاتی دارد، مانند شرف، عروج، هبوط، صعود، نزول، فرح و ترح.
نام تابع مسمی و ذات است. همزاد جني و ملكي تابع نام است، لذا همزاد انسان ۴۰ ساله اقتداری را دارد که همزاد فردی که دوران تفاخر و زینت را طی می کند، ندارد. همزاد هر انساني به تبع آن شخص مي تواند عامل خير باشد مانند همزاد نيكان و صالحان، به همين دليل گاه براي همه ما اتفاق افتاده كه نزد بزرگي مي رويم و بي اختيار احساس آرامش مي كنيم.
همچنين طبيعت همزادهاي هر فردي با طبيعت و مزاج آن فرد موافق است. مثلاً طبيعت برخي از افراد گرم و مرطوب ، سرد و مرطوب و يا گرم و خشك و يا سرد و خشك است . همزادهاي انسان ها هم به طبع طبيعت هر انسانی اين چنين هستند .
به همين دليل است كه برخي از ارواح با بعضي ديگر سازش دارند مثل سازش روح با بدن مثالي يا سازش همزاد ملكي با موكلي به نام عتيد و سازش همزاد جني با موكلي به نام رقيب كه اين دو موكل ( عتيد و رقيب ) از آيات قرآن استخراج مي شود در قرآن کریم سوره ی ق آیات ۱۷ و ۱۸ می خوانیم: هنگامی که دو ملک (عتید و رقیب) راست و چپ که ملازم انسانند اعمال او را دریافت می دارند. سخنی (از خیر و شر) بر زبان نیاورد جز آنکه همان دم فرشته ای مراقب و حاضر بر انجام مأموریت است.
در روايات اسلامي نيز به دو همزاد ملكي و جني اشاره شده است. ابوحامد غزالي در كتاب احياء العلوم از قول جابربن عبدالله مي نويسد : چون حضرت آدم (ع) به زمين آمد اظهار داشت : اي پروردگار كه ميان من و اين بنده دشمني انداخته اي اگر مرا در برابر او ياري نكني تحمل او را ندارم. گفت : تو را هيچ فرزندي متولد نشود مگر آن كه فرشته اي به حمايت او بگمارم. ابو ايوب بن يزيد نيز گفته است : به ما چنين رسيده است كه با فرزندان آدميان ، جنيان (همزادان) زايند پس با ايشان ببالند .
تصرفات جنيان بر دو گونه است يكي تصرفات همزاد و ديگري تصرفات اجانین غير همزاد است. همزاد كساني كه نام هاي غير رحماني دارند گاهي در صاحب خود تصرفات شيطاني مي كند و اين كه گاه مي بينم اشخاصي با اسم رحماني جن زده شده اند اين ها تصرفات همزاد نيست بلكه تصرفات ساير اجانين است. مزاحمت هاي اجانين به صورت هاي متعدد است:
۱-اگر در وجود كسي تصرف كنند خواب از او گرفته مي شود و به تعبير علماي علوم غريبه « عقد النوم » شده است.
۲-تصرف به صورتی است که انسان را از لذات زناشویی محروم می کند که به تعبیر دانشمندان این علوم  می گویند فلانی مربوط گردیده (یعنی بسته شده است)
۳- بستن به صورتی است که مذکر متمایل به مؤنث یا مؤنث متمایل به مذکر نمی شود، این را بخت بستگی می گویند.
۴-تصرفات ارواح و اجانین به این گونه است که عامل آنها را به جهت بستن کار مطلوب استخدام می کند، یا آن که فردی را که اراده خروج از شهر یا کشوری را دارد او را عقدالطریق می کند.
۵-گاهی تصرفات جنیان معلول عمل عامل نیست بلکه معلول عمل خود شخص است مانند زنی که خواسته یا ناخواسته بدون گفتن نام خدا آبی را در مکانی که مسکن اجانین یا اطفال آنها و یا پیران و جوانان آنان است می ریزد که باعث صدمه بر آنان می شود که در این صورت جن ها دست به انتقام می زنند مثلاً نمی گذارند برای این فرد بچه ای ایجاد شود. در همان ابتدای انعقاد نطفه بچه را ساقط می کنند که برای این فرد لازم است چله بُری شود.

۱ نظر:

  1. سلام استاد من در ابتدا گمان کردم به منبع خوبی برای به دست آوردن علم رسیده ام ولی با خواندن مطالب متوجه شدم که قصد شما خراب کردن دیگر ادیان است و بالا بردن اسلام آیا من درست متوجه شده ام یا نه?

    پاسخحذف

من نویسنده نیستم تا حرفه ای بنویسم اما در کار خود استاد و اهل فن هستم بذا خرده به طرز نوشتن و یا احیانا غلط املایی یا تایپی نگیرید